Maartje à Paris!

What happens in Paris, stays in Paris!

Vorige week vrijdag kwamen we weer aan in Rueil vanuit Marseille. Die avond zou ik met Julia naar een metro party gaan. Helemaal te gek was dat. Iedereen moest zijn eigen drank meenemen en iemand had dan een muziekbox mee zodat we konden dansen. We hebben toen ons eigen feestje gemaakt in een rijdende metro. Het was super druk dus als je wilde dansen of als de metro stopte was dat dus niet zo'n succes, maar om een keer mee te maken was helemaal geweldig! Op de terugwegnaar huis werd Julia nog beroofd op het station. Dat was voor ons reden genoeg om achter de dief aan te rennen en de security in te schakelen met als gevolg dat we met een 'undercover' wagen van de politie door de straten van parijsmee mochtenrijden (met sirene's en zwaailicht) om de dief te zoeken. We hadden hem alsnel gevonden dus daarna belandden we nog op het politiebureau zelf om een verklaring af te leggen etc. We hebben toen zo gelachen, want het was serieus echt te gek om in die politieauto door de straten van Parijs te racen met zwaailicht en sirene's. Dat maak je niet elke dag mee dacht ik zo;)

Deze week is gelukkig super snel gegaan. Met de taal gaat het ook steeds beter en ik begrijp steeds meer. Super fijn is dat! Met de kinderen gaat het ook nog steeds zijn gangetje. We begrijpen elkaar meer en dat is vooral handig met het spelen van 'wie is het?' wat dan ook bijna elke dag gebeurd. Ik begin wel steeds meer te merken dat ik erg veel geduld moet hebben. Je moet ze 10x vragen om iets op te ruimen ofnetjes te zittenmet etenetc. En vooral als we rond 20h onze deadline hebben dat ze allemaal in pyjamazijn en hun tanden hebben gepoetst willen ze vaak niet helemaal meewerken..Met kinderen moet je gewoon veel geduld hebben, maar dat hoef ik de moeders onder ons niet te vertellen, haha!

Deze vrijdagochtend heb ik nog gewerkt, maar rond 13h was het dan toch echt tijd om die meiden uit de brand te helpen. Ze waren al om 9h30 in Parijs en hadden al de Sacre Coeur bezocht, want dat was vlakbij ons hotel. Het was super raar om ze weer te zien na 3 maanden, maar na 5 minuten was het net alsof ik ze gisteren nog had gesproken. Nadat ik al mijn Nederlandse kadootjes zoals pepernoten, stroopwafels, drop, speculaas, een oude vertrouwde kruidkoekvan mijn moederen een zak paprika chips(die verkopen ze hier niet en ik zal je zeggen 3 maanden zonder paprika chips kan ik echt niet!)had bekeken zijn we op weg gegaan naar Saint-Michel om vanaf daar een stukje te lopen naar le Marais. We hebben daar heerlijk thee gedronken en natuurlijk heel veel bijgekletst! Nog even geshopt en daarna was het tijd voor ons eerste roseetje. We zaten in een heel leuk barretje, maar doordat we aldoor van de kou naar weer in de kou zijn gegaan, sloeg de rosé in als een bom. Het gevolg daarvan was dat in het restaurant waar we zaten we de eerste 10 minuten niet werden bediend waarschijnlijk omdat we gewoon te luidruchtig waren en de mensen om ons heen waren er ook niet al te blij mee kan ik je vertellen. Waardoor we nog harder moesten lachen en praten, haha! Om 22h hebben we de lichtshow van de Eiffeltoren bekeken en daarna snel naar het hotel gegaan om te tutten etc. want je bent pas in Parijs geweest als je ook Paris by night hebt bekeken natuurlijk. We wilde eerst bij de Sacre coeur wijntjes gaan drinken voordat we echt uit gingen, maar het was er super koud en er hing mist dus we hadden een uitzicht van precies nul. We zijn uiteindelijk beland in een super gezellige bar. Echt weer vertrouwd om met die meiden weer te borrelen. Een erg leuke avond!

De volgende dag hadden we volgens mij allemaal een kater. Niet fijn. We hebben over de Champs-élysees gelopen naar het Louvre. De kerstmarkt was al open. Ze kennen hier geen sinterklaas dus langzamerhand komt alles al in de kerstsferen hier waar ik absoluut niets op tegen heb, want het ziet er allemaal zo schattig en gezellig uit. Na het Louvre heb ik ze mijn school laten zien en zijn we naar Rueil-Malmaison gegaan om daar thee te drinken met de vader + opa van het gezin en natuurlijk mijn oppaskindjes. Florence was er niet dat was wel jammer. Ik was erg benieuwd hoe de kinderen zich zouden gedragen. Ze waren erg lief! Ik ben blij dat die meiden nu ook een beeld hebben bij de verhalen. Na ons theekransje zijn we weer teruggegaan naar ons hotel om daarna lekker uit eten te gaan in het Montmartre. We zaten in een heel gezellig tentje, maar het eten viel wat tegen. We waren allemaal een beetje moe dus we hebben de avond afgesloten met een cocktail in ook weer een leuke tent.

Vanochtend hadden we de wekker eerder gezet zodat we heel veel konden bekijken. Het regende wel een beetje, maar dat kan bij ons natuurlijk de pret niet drukken. Ik heb ze le jardin du luxembourg laten zien en het pantheon om daarna thee te gaan drinken in de Moskee van Parijs. Daarna nog heerlijk geluncht en toen was het toch echt weer tijd om afscheid te nemen. Het was alleen een haastig afscheid, want we waren natuurlijk weer iets aan de late kant. Erg raar om ze weer terug te zien gaan naar Nederland. Ik had totaal niet het gevoel dat ik graag met ze mee wilde waar ik wel blij mee ben, want daardoor krijg je heimwee en daar zit ik nu niet op te wachten. Ik zie ze over 33 nachtjes weer dus dat valt alles mee! ( hè mam;-) )

Bisous!

Reacties

Reacties

Lisette Kersten

Hallo Maartje, ik heb vandaag je site ontdekt, en dus ook je verhalen gelezen. Ik ben wel jaloers, heerlijk in Montmartre eten!!! Gelukkig zat ik zelf vorige week in Italie, daar kun je ook lekker eten!!!!
Ik blijf graag op de hoogte!!!

groetjes, Lisette Kersten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active