Maartje à Paris!

Schreeuwende kinderen en knikkers..

Ohlala, dat was me weer een weekje. Het verliep iets moeizamer dan normaal, want Louis heeft besloten om van lief, klein, schattig jongetje te veranderen in een 'bad boy'. Dat betekent dat hij niet naar me luistert, me negeert en gewoon super brutaal is tegen iedereen. Dit komt mede dankzij een nieuwe hype hier, knikkers... Hij heeft de hele dag een klein etuitje vast met zijn knikkers en niemand mag er aan komen. Als hij dan gaat spelen met zijn zus en verliest dan mag iedereen wel uitkijken, want dan is hij woest. Ik word helemaal gek van die knikkers, want dit spelen ze dus ook om 6h s'ochtends en het lijkt wel of ze dan nog harder gillen dan dat ze s'middags doen.
Af en toe raakt hij uit zijn rol en is hij weer het lieve, schattige jongetje zoals ik hem het liefste zie. Er is dus nog hoop

Wink

Voorderest gaat het nog steeds erg goed. Ik probeer nog zoveel mogelijk nieuwe dingen te ontdekken en dat vind ik absoluut niet erg. In mijn buurt wonen opzich nog wel wat au pairs. In mijn straat woont Dina, een meisje uit Macedonië. Ze is heel aardig en we hebben vorige week gordijnen uitgezocht voor in mijn kamer. Daarna nog even thee bij haar gedronken en gezellig gekletst. Ze is al 26 en heeft al plannen om te gaan trouwen, haha, daar ben ik dus totaal nog niet mee bezig, maar achja. Uit school probeer ik zo vaak mogelijk naar het parkje te gaan wat aan onze tuin grenst. Er lopen hier echt super veel nanny's rond. Die de kinderen volgens mij een beetje gebruiken om naar het park te kunnen gaan en gezellig bij te kletsen met de andere nanny's. Ik moet nog steeds een beetje wennen aan de gedachte dat hier gewoon iedereen tot een uur of 8 werkt en daarom dus ook een nanny/au pair nodig heeft, maar ik weet toch echt wel zeker dat ik dat nooit ga doen zo. Ik zag laatst een meisje die een keertje door haar vader EN moeder werd opgehaald van school. Ik heb nog nooit zo'n vrolijk gezicht gezien en iedereen moest het ook weten dat haar ouders haar kwamen ophalen van school. Dat is dus blijkbaar zeldzaam, maar als ouder denk je dan toch ook, laat ik maar eens wat meer tijd met mijn kind doorbrengen. Ik vind dat toch een beetje raar. Maar hier is dat heel gewoon om je kind de hele dag niet te zien.

Van het weekend was het heel slecht weer. We konden dan ook niet veel doen, maar hebben wel lekker geshopt in een overdekt winkelcentrum. Zondag zouden we gaan helpen bij een aanzoek van een jongen bij de eiffeltoren. Super romantisch natuurlijk, maar het was super slecht weer en het grasperkje voor de eiffeltoren was afgesloten dus we konden de letters 'Will you want to marry me' daar sowieso niet neerleggen. We hebben daar 1,5 uur in de regen gewacht, maar die loser kwam gewoon niet opdagen. We zijn toen om 13h weggegaan en later hoorde ik dat hij om 13h05 aan kwam lopen. Nja, pech gehad dan maar. We hadden het zo koud!! Er was toevallig een hardloopwedstrijd aan de gang en er stonden allemaal versierde beren 'the buddy bears' bij de eiffeltoren dus we hadden genoeg om te bekijken, maar het is toch niet fijn om in de regen te staan. Daarna hebben we natuurlijk even een starbucks opgezocht om op te warmenen het Petit Palais bekeken.

Ik heb vandaag ook maar besloten dat ik me in ga schrijven voor de zumba lessen in het buurtcentrumgebouw ( ik weet niet of dit een woord is, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, haha). Daar heb ik ook mijn taallessen op dinsdagochtend en een klasgenoot van me, die onderhand al 50 is volgens mij vertelde me dat het erg leuk is en het is op een goed moment. Ik kan namelijk s'avonds nergens aan meedoen, omdat ik tot 20h moet werken. Dus ik hoop dat ik volgende week een proeflesje kan volgen, want ik merk al wel dat de kilo's eraan vliegen als ik zo doorga.. Ik probeer erg gezond te eten, maar met al die lekkere bakkertjes en eettentjes is dat erg moeilijk hoor! Vandaag heb ik overigens erg gezond gegeten. Inès is namelijk ziek en de rest is beginnende als ik het zo hoor en dan is er maar een oplossing : GROENTEN!Jippie.. Ik heb vandaag dan ook 2x een soort groentedrap moeten eten. Niet helemaal mijn ding. Al zei Inès die normaal nooit soep eet, vandaag wel dat ze mijn soep erg lekker vond! Ik kreeg zelfs de complimenten. Dat was dan wel weer leuk om te horen.

Morgen weer een woensdag, ben benieuwd of ze dan een beetje meewerken en dan bedoel ik vooral Louis. Ik probeer nog een beetje uit te zoeken wat de beste manier is om hem aan te pakken, omdat ik het niet leuk vind om de hele tijd boos te zijn en dat is voor hun ook niet leuk. Ik heb vandaag bijvoorbeeld Louis zijn knikkers af moeten pakken, omdat hij gewoon niet luisterde. Nou, als blikken konden doden, jeetjemina, haha. Gelukkig was hij daarna wel weer lief, maar dat kan dan ook weer elk moment veranderen.

Dit weekend ben ik alweer 2 maanden van huis! En dat gaan we natuurlijk vieren!:)
Tot snel, bisous!

Reacties

Reacties

Joris

Leuk verhaal maart! alleen wel jammer weer dat je 2 maanden van huis moet vieren;)

Teun

Dan gaan wij dat hier ook even goed vieren!

Maartje

Grote mond maar een klein hartje Teun Dekker!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active