Maartje à Paris!

Eerste echte officiële schooldag

Vandaag had ik mijn eerste echte schooldag in Parijs en ik had er echt onwijs veel zin in! Mijn wekkertje ging al vroeg, want ik moet rond 7.10 toch echt wel van huis vertrokken zijn. De locatie is echt heel mooi. Een oud herenhuis met denk ik 5 lokalen. Ze hebben meerdere locaties. Ik zit op donderdag dan ook ergens anders. Gelukkig was het erg makkelijk te vinden en ik stapte dan ookde eerste beste klas binnen die ik tegen kwam, zocht een plaatsje en legde mijn spullen op tafel. Nadat ik mijn nieuwe klasgenoten voor zo ongeveer 5 minuten goed had bekeken en ik bijna kennis met ze wilde maken, viel me op dat iedereen dezelfde boeken had behalve ik. Beetje vreemd.. Ik ben toen maarsnel de klas uitgelopen om te kijken of ik dan ergens anders heen moest en jahoor, aan het einde van de gang was mijn lokaaltje. Ik had volgens een vrouw ,die een beetje last had van een ochtendhumeur, beter op mijn studentenkaart moeten kijken, want daar staat precies op waar ik heen moest gaan. Nja, weet ik veel, hadden ze dat maar moeten zeggen, wat een chagrijn. Gelukkig was mijn lerares wel met het goede been uit bed gestapt en zaten er leuke meiden in mijn klas. Ik ben de enige Nederlander dus ik word wel gedwongen om Frans te praten of soms een woord in het Engels. Het is een kleine klas met een hoop nationaliteiten. Meiden uit Colombië, Nieuw-Zeeland, Brazilië, Mexico, Duitsland, Polen, Roemenië en natuurlijk Nederland!:)

Maargoed, dat was vandaag. Vorige week was eigenlijk heel goed verlopen. Ik probeer nog steeds elk vrij uurtje wat ik heb te gebruiken om naar Parijs te gaan om dingen te bezoeken en om een beetje cultuur te snuiven natuurlijk! Al moet ik zeggen dat het Starbucks interieur er ook altijd erg mooi uitziet en de Macdonalds op de een of andere manier ook altijd een kijkje waard is, haha.
Ik heb vorige week dinsdag met Susan de Arc de triomphe beklommen. Pfoe, dat waren een hoop trappen zeg! Die avond had ik een soort van feestje met andere au pairs uit Rueil. De hostmoeders hadden dat geregeld met de achterliggende gedachte dat als wij het leuk zouden hebben, we ook leuker zouden doen tegen de kinderen en dus makkelijker waren om mee te werken. Prima, ik ben altijd wel in voor een feestje! We waren met ongeveer 12 meiden en het was eigenlijk hartstikke gezellig! Iedereen had wat lekkers gemaakt. Ookal had ik al gegeten, ik kon al die lekkere dingen natuurlijk niet weerstaan met als gevolg dat ik aan het eind van de avond weer bom en bomvol zat. Ik moet wel oppassen dat het geen gewoonte wordt, want anders ben ik eind van dit jaar tonnetje rond en herkennen jullie me niet meer terug;)

Vorige week woensdag moest ik eerder beginnen, want de kinderen waren de hele dag vrij. Inès ging met Florence naar het louvre dus ik was de hele dag met Louis en Mathilde. Erg gezellig vond ik. We hebben de hele dag lekker gespeeld en samen gegeten. Om 1 uur begon Louis zijn eerste tennisles en Mathilde en ik hebben daar een uurtje gespeeld om hem om 2 uur weer op te halen. Na zijn tennisles was hij zo enthousiast dat hij even mijn hand pakte, zooo lief! Hij had helaas al snel door dat stoere jongetjes van zijn leeftijd dat natuurlijk absoluut niet deden en liet al gauw los, maar hij kan dus ook erg lief zijn! Om 3 uur was het tijd om hem te brengen naar zijn voetbaltraining. We namen met zijn drietjes de bus, omdat het net iets te ver is om te lopen. Het was alleen super koud en regenachtig en ik had nog niet door dat Mathilde en ik makkelijk naar huis konden gaanom hem om 5 uur weer op te halen. Maarja, aangezien er ookongeveer 12 trainers rondliepen heb ik me wel vermaakt die 2 uur;) Na de training weer snel naar huis gegaan, want de pianolerares komt altijd rond 17h. Inès begint altijd, dus toen we thuis kwamen snel wat gegeten en toen kon hij gelijk weer aan de bak. Wat een dag. Ik leek wel een soort van taxi, maar de tijd vloog!
Ik moet ook telkens het alarm aandoen als ik wegga en er is niemand thuis. Er was in de zomervakantie ingebroken hier dus daar zijn ze iets voorzichtiger mee geworden. Ik had dus met vol goede moed het alarm erop gedaan toen we naar de tennis gingen. Ik was alleen vergeten toen we terug kwamen dat ik het alarm aan had gedaan. We kwamen gezellig kletsend binnen toen er opeens een soort van sirene afging! Mijn hemel, ik schrok me dood en wist van de schrik totaal niet meer wat ik moest doen. Ik heb hem snel uit gezet met een badge die ik aan mijn sleutelhanger heb, maar jeetje, wat een herrie! Ik moest daarna niet alleen mezelf kalmeren maar ook nog 2 kids die helemaal door het dolle heen waren. Ze waren super bang dat de politie zou komen en ze allebei in de gevangenis moesten. Van binnen lag ik natuurlijk helemaal dubbel, maar ik heb ze met een heel serieus gezicht uitgelegd dat dat natuurlijk niet waar was en er niets aan de hand was. Haha, wat een figuren!

Donderdag moest ik pas om 16h te beginnen.Ik heb dan ook samen met Anniek onze eerste macarons gegeten. Opzich wel lekker, maar ik zou ze niet achter elkaar door kunnen eten zoals met bijv. de pepernoten die ik vanochtend bij de hema heb gekocht;)

Vrijdag kwam ik op de markt een cameraploeg tegen. Een vrouw vroeg aan me of ze wat vragen mocht stellen en dat een camera het dan zou opnemen. Ja, dan pikken jullie ook echt de goede uit, haha, ik ben blij dat ik mezelf een beetje verstaanbaar kan maken, maar om een leuk verhaaltje op te hangen voor de Franse tv wordt natuurlijk een beetje te gek. Ik dacht eerst eigenlijk dat ze de weg aan me wilde vragen totdat ik de cameraploeg zag staan die op dat moment iemand anders interviewde. Ik had dat nooit uit haar verhaal opgemaakt, dus dan weet je wel hoe laat het is, haha! S'avonds had ik met Julia afgesproken om uit te gaan. Was weer erg gezellig, maar wel met als gevolg dat ik op zaterdag niet veel had gedaan.

Gister zou ik met Anniek de Bastille gaan bekijken en Roos zou zich later bij ons voegen. We hadden al snel door dat het ongewoon druk was in de metro en toen we naar boven liepen wisten we niet wat we zagen. Alleen maar jongeren!! Bleek dus dat er een loveparade was die vanaf de Bastille via Hotel de Ville naar het Louvre zou gaan. Er waren een hoop vrachtwagens die als podium werden gebruikt en daar stonden bandjes op die je dan lopend kon volgen totdat er een ander bandje op de vrachtwagen zou komen. Zo liepen er echt duizenden mensen op straat een beetje achter vrachtwagens aan die ongeveer 10 minuutjes van elkaar afreden. Het was zo vet om te zien! De enige die wij konden was triggerfinger, dus die hebben we dan maar als een soort van groupies gevolgd, echt heel leuk! Om 18.30 hadden we afgesproken om uit eten te gaan in Bercy-village. Een heel leuk gedeelte van Parijs. We waren ongeveer met zijn 14en, want Julia van den Broek was jarig en dat konden we natuurlijk niet ongezien aan ons voorbij laten gaan. We hebben lekker bij een Itiliaans restaurant gegeten en het was erg gezellig!

Ik kwam net nog de klaarover van de school tegenover ons huis tegen. Hij probeert elke dag weer een praatje met me te maken, maarhij is sinds kort overgestapt op de serenades ik dan ook vandaag weer een serenade van hem. Super genânt, want het was het liedje 'Only you'. Haha, super grappig en ik wist natuurlijk weer niet hoe snel ik het huis in moest rennen.

Tot snel iedereen! Kus Maartje

Reacties

Reacties

Romy Sinnige

Wat weer een leuk verhaal Maart! Volgens mij heb jij het daar super naar je zin! Zie t ook allemaal voor me, wat je verteld haha. Veel plezier en succes met school!!
Liefs Romy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active