Maartje à Paris!

Op naar de 2e maand!

Hier weer een nieuwe berichtje vanuit Parijs!

Ik zit hier ondertussen alweer een maand en heb er absoluut nog lang geen genoeg van. Het begint eindelijk te wennen en de meeste dingen worden 'normaal' en zijn niet meer nieuw voor me.
Vorige week begon goed. Ik kreeg namelijk eindelijk mijn pass navigo binnen! Deze pas kun je zien als een soort ov-kaart. Dat is veel handiger dan de kaartjes die ik aldoor moest kopen. Na dit blije momentjehad ikmet andere Duitse au pairs afgesproken die hier ook in Rueil wonen. Het was erg leuk en we hebben gezellig geteut.
Dinsdag had ikweer mijn taalles. Ik keek er best wel tegenop, want de andere zijn iets beterdan mij, maar het ging eigenlijk hartstikke goed! Er waren weer nieuwe mensen bij gekomen en het was eigenlijk hartstikke gezellig. Dat ik nog niet alles snap werd me ookgelijk weer duidelijk gemaakt, omdat de andere allemaal iets haddenvoorbereid om te vertellen over hun land. Ik had datniet begrepen uit de vorige les dus ik was de gelukkige die alles uit mijn hoofd moest verzinnen. Nederland is een leuk land. We hebben veel koeien,molens en kaas, maar daar blijft het ook bij. Ik hebdus maar een leuk verhaaltje opgehangen over Heerhugowaard en omstreken en volgens mij konden zeme nogbest begrijpen ook. Voor morgen moeten we iets leuks voorbereiden over welke films genres we het leukste vinden. De smoes dat ik niet wist dat we iets moestenvoorbereiden kan ik dus vanaf nu niet meer gebruiken, want de leraar gaat ervoor zorgen dat hij zeker weet dat ik alles begrijp. Erg lief natuurlijk, maar als we straks niet meer over koetjes en kalfjes gaan praten dan zou ik die smoes af en toe best kunnen gebruiken denk ik zomaar. Dat wordt flink oefenen!

Woensdag had ik mijn eerste echte dag dat ik me een beetje begon te ergeren aan de familie. De ouders werken vooral vanuit huis. Dat is opzich heel fijn, omdat ze me altijd kunnen helpen als ik in moeilijkheden zit. De kinderen bekijken dit alleen vanuit een hele andere kant en profiteren ervan dat hun ouders vaakthuis zijn. Ze willen dan alle aandacht die ze kunnen krijgen en dat begrijp ik best, want wie wil datnou niet van zijn ouders. Maar het enige gevolg van deze gezellig boel,is dat ik er dan maar een beetje bij sta en me ontzettend nutteloos voel en dat is totaal niks voor mij. De moeder probeert zoveel mogelijk aandacht aan ze te geven, maar af en toe zou ik willen dat ze gewoon op haar werkkamer bleef en mij 'het werk' liet doen. Dan gaat het voor mij veel makkelijker en is het voor beide partijen ook leuker denk ik. Alleen zeg maar eens tegen een moeder van 3 kinderen, die absoluut niet zonder ze kan, dat ze beter af en toe weg kan blijven. Beetje lastig, omdat ik ook weer niet wil dat ze me nooit meer helpt. Ik probeer er dan maar het beste van te maken, want als ik me ga zitten ergeren dan heb ik er ook niets meer aan.

Donderdag heb ik met wat andere au pairs gezellig crêpes gegeten en daarna ben ik gelijk begonnen met mijn nieuwe aanpak.Het ging echt super al zeg ik hetzelf.Florence was toevallig weg voor een ouderavond en ik had de lekkerste pizza gemaakt die er bestond. We hebben gezellig gegeten en ze luisterde echt goed naar me. Zo goed zelfs dat ze om 8 uur allemaal in bed lagen en super stil waren. Het zijn echt geen lastige kinderen hoor. Af en toe hebben ze heus wel zo hun momentjes, maar om 8 uur liggen ze nooit allemaal in bed. Dit had ik dus maar weer ff goed gedaan!

De markt op vrijdag wordt ook al leuker. Ik kreeg zelfs een complimentje over mijn uitspraak. Dat kan ik altijd goed gebruiken natuurlijk, al ben ik hier niet gekomen om na een jaar van alle soorten groenten en fruit de Franse naam te kunnen weten en goed te kunnen uitspreken, maar het is altijd handig;) Onder demiddag had ik voor Mathilde en mij hamburgers met broccoli gemaakt. Alleen op het moment dat ikkokend water op de broccoli gooide zodat het sneller zo gaan koken, kwamen er opeens allemaal ruspjes/wormpjes boven drijven. Misschien waren de mensenvan de groentekraam daarom wel zo aardig tegen me.En bedankt! Gelukkighadden we nog genoeg groentes over om uit te kiezen, maar het idee alleen al dat ik s'ochtends lekker de broccoli heb staan snijden en helemaal niks door hebgehad, blegh! Het was deze dag super slecht weer. Ik besloot dan maar om samen met Inès speculaas te gaan maken. Ik had nog een pak mee vanuit Nederland en het was een groot succes hier! Voor het eten kreeg ik de opdracht om mijn 'lievelings'soep weer te gaan maken. Alleen al aan de gedachte werd ik een beetje misselijk, daarom heb ik ook gelijkmaar voorgesteld om pannekoeken/crêpes te bakken. Dat vond ze een erg goed idee en ik op dat moment ook nog totdat ik ontdekte dat ze totaal geen goede spatel hadden om mijn heerlijke pannekoeken om te draaien. Ze bleven ook allemaal aan de bodem plakken dus ze in de lucht gooien was ook geen optie. Ik was dan ook behoorlijk gefrustreerd toen ik na een half uur mijn eerste 3 misvormde pannekoeken bekeek. Ik heb er dan maar een scheut olijfolie bij gegooid, zodat ik ze wel in de lucht kon draaien, dan maar wat vetter.. De kinderen vonden ze erg lekker, maar ik vond dit hollandse avontuur niet zo'n succes al zeg ik het zelf.
Ik ging gelukkig die avond uit in Parijs, dat maakte mijn hele dag weer goed. Ik ging samen met 2 andere au pairs. Eentje komt uit Alkmaar, super toevallig! Het was erg gezellig, maar natuurlijk weerveels telaat. De laatste metro gaat rond 1 uur en de laatste bus naar Rueil gaat rond 22.00. Ik word dus gewoon gedwongen om de eerste metro rond 6 uur te nemen. Wat ik heel erg vind natuurlijk

Wink

Zaterdag had ik me dan ook een beetje verslapen. Er was een meeting van het au pair bureau waar alle au pairs heen konden gaan die met deze organisatie waren gekomen. Erg leuk, maar je merkte wel dat iedereen al een beetje zijn vaste groepje had ontmoet en daar ook mee stond te praten. Iedereen had wat mee genomen uit zijn of haar land. Nederland was met de vele pepernoten, die je hier bij de hema kunt kopen, ruim vertegenwoordigd moet ik zeggen. Daarna nog even in Jardin du Luxembourg gezeten en Belgische frietjes gegeten. Ik heb het niet te laat gemaakt, want ik was best gesloopt en ik ging lekker skypen en the voice kijken.

Gistermiddag zouden we gaan bowlen met een aantal au pairs, maar we moesten 1.5 uur wachten op een baan en het was best mooi weer (ik weet dat jullie de winterjassen alweer van zolder hebben gehaald, dus jullie mogen best jaloers op onszijn dat wij nog tot 20.00 lekker buiten op een terras zaten te eten, haha) dus hebben we thee gedronken in de moskee enzijn we lekker uit eten gegaan. Zondagochtend had ik trouwensmet een Nederlandse au pair afgesproken, Susan, om samenParijs te gaan bekijken en een beetje rond te lopen. Was ook erg leuk!

Vandaag heb ik een terrasje gepakt met Julia. Het weer was niet super, dus we hadden lekker thee en warme chocolademelk. Echt weer ervoor! Daarna heb ik met Iris onze schoolboeken gekocht. Ik kreeg in dat winkeltje super veel zin om naar school te gaan. Het begint volgende week maandag pas, maar ik kan amper meer wachten! Om 16.30 de kinderen van school gehaald en ze geprobeerd heel snel naar huis te laten lopen, want om 17h heeft mathilde dansles. Dat is zo schattig om te zien. Allemaal kleine meisjes in kleine roze balletjurkjes. Het is dat ik niet kan blijven kijken anders was ik natuurlijk zo gebleven! Ik ben trouwens de hele middag uitgelachen, omdat de klaarover van de school tegenover ons, vandaag tegen me zei dat hij me een hartstikke leuke meid vond. Ja, en bedankt oude opa.. De kinderen konden hun lach daardoorde hele middag niet meer in houden, haha.

Zo beleef ik elke dag weer wat en dat vind ik helemaal niet erg. Alles blijft leuk en er valt nog onwijs veel te ontdekken.

Ik houd jullie op de hoogte!
Lieve groetjes uit Parijs!

Reacties

Reacties

Britt

hee lieverd van me,
wat een super toffe week heb je gehad. zo anders dan hier! het uitgaan klinkt daar ook nier verkeerd, dus ben bang dat ik dat maar even kom ontdekken over een tijdje:) snel skypen mop!
hele dikke kus hier uit mijn bed in amsterdam!

tante Ellen

Hoi Maart,
Wat leuk om je zo te volgen. Het is inderdaad net alsof je het zo verteld, heel leuk! Veel succes toegewenst met je frans en de familie, maar dat gaat je vast lukken.
Groeten,
tante Ellen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active